Kamis, 16 April 2015

Tugas Carita Buhun Bahasa Sunda ( Drama )

Edit Posted by noterokhimah.blogger.com with No comments



Susunan Acara Drama
 “CUMI KEPO CARITA BUHUN”
---
  1. Pembukaan ( Perkenalan )
  2. Drama ( Materi )
  3. Iklan ( 3 Iklan )
  4. Quiz ( 5 Pertanyaan )
  5. Penutupan


Pemeran dan Panokohan           :

  1. Ahmad Adriansyah Salaku  Cumi ( Budak Wanian )
  2. Ahmad Soleh Salaku Soleh ( Budak Religius Jeung Panakut)
  3. Akbar Ramadhan Salaku Pak ReTe Jeung Jalma Kasurupan
  4. Avysha Hasanta Salaku Asha ( Budak Oneng)
  5. Jordan Pantouw Salaku Pameran Iklan, jalma kasurupan, jeung Host
  6. Rizcky Firmansyah salaku Juru Pantun jeung Host
  7. Rokhimah Imawati Salaku Ima, nini-nini, jeung Host
  8. Windy Yuliani Salaklu Bu Rete jeung pemain suling






INI CONTOH CARITA BUHUN MENGGUNAKAN IKLAN :) DAPAT DIPARODIKAN DAN DITAMPILKAN :) SEMOGA BERMANFAAT :)



---
Box office Cumi kepo carita buhun rek sagera di mulai
ulah kemana-mana tetep di cumi kepo carita buhun, ngan di dieu

PROLOG:   “Di taman aya tilu urang anak anu keur ulin. tuluy aya nini-nini liwat di hareup maranéhanana.

SE :(Lingsir Wengi)

Nini     : “ ( megang si Cumi ) “
Cumi   : " aya naon ni?”
Nini     : " euweuh nanaon. tétéla salah sahiji ti maranéh aya anu boga turunan pikeun jadi juru pantun"
Soleh   : " juru pantun téh naon ni?"
Nini     : " ieu buku petunjuk pikeun maranéh " (langsung indit)

IKLAN (KOPI LUWAK)
Barudak indit ka désa bambu hideung.
SE: (Burung Hantu )

Asha    : "Coba maca bukuna"
Cumi   : " Carita buhun atawa leuwih ka sohor ngarana carita pantun nyaéta carita anu biasa di
                lalakonan ku juru pantun dina pagelaran ruatan ( ritual ) anu disebut mantun.
tempo tempo dihandapeun buku ieu aya bacaan, lamun maranéh geremet datang waé ka désa bambu  hideung."
Soleh   : " Astagfirullah ieu téh naon? ulah percaya kana tahayul!"
Asha    : “ Saerém pisan enya “
Cumi   : " Hayu urang téang weruh maksud ti buku ieu "
---
*Ket: SE= Sound Effect

Nepi ka di désa bambu hideung
SE: (Hantu Nangis)

Asha    : "ieu téh saerém bangat enya"
Soleh   : " terus urang daék kamana ayeuna? "
Cumi   : " tuh aya imah, hayu urang kaditu pikeun téang weruh"
Cumi, Asha, Soleh : “Assalamualaikum…”
Windy :"néangan saha enya?"
Cumi   :" kieu bu, tadi urang di béré buku anu judulna carita buhun. ieu téh maksudna naon enya bu?”
Asha    :“Di buku ieu the aya ngaran desa ieu bu”
windy   : " Enya di désa ieu téh masih aya carita buhun anu sok dipegelarkeun, lamun di désa-
                désa séjén mah geus arang"

Akbar  : "
Carita pantun atawa lalakon pantun téh, nyaéta carita anu biasa dilalakonkeun ku
jurupantun dina pagelaran ruatan (ritual) anu disebut mantun. Nurutkeun kabiasaan mah
pagelaran mantun téh lumangsungna meh sapeuting jeput ti mimiti bada Isa nepi ka Subuh (Iskandarwassid, 1992: 100). Dina magelarkeunnana aya bagian anu digorolangkeun jeung aya bagian anu dihaleuangkeun, bari dipirig ku sora kacapi. Carita anu dipantunkeun téh sagemblengna ditalar ku juru pantun. Ku kituna, carita pantun téh kaasup kana golongan carita rayat, pituin bogana urang sunda anu sumeberna sacara lisan. Nya hal ieu pisan, di antarana, anu ngabalukarkeun ayana rupa rupa versi carita dina carita pantun. Carita pantun biasana dipagelarkeunana henteu sagawayah, tapi kudu nyumponana rupa rupa pasaratan boh ku juru pantun(anu rek magelarkeunana) boh ku nu boga maksud (hajat). ”

Soleh   : “ Naon pasaratan na téh nya?”


---
Akbar  : “ Éta pasaratan téh mangrupa pasaratan lahir jeung batin. Naon sababna pangna kitu?  Ieu hal aya patalina jeung anggapan jurupantun yén lalakon anu dipantunkeunana téh saéstuna memang baheula bener aya dikieuna. Parakaruhun salawasna ngalingling ti alam goib.

Ku sabab kitu, ceuk juru pantun, saméméh mantun téh kudu amitan heula supaya meunang idin jeung kasalamétan boh keur jurupantun, keur nu boga hajat, boh keur nu lalajo.
Ari jurupantun anu sok mantunkeun lalakon pantun téa, nilik umurna mah, kalolobaanana geus karolot, antara 60 taun ka luhur. Atuh pisikna ogé jurupantun téh lumrahna teu séhat lantaran socana teu ningal. Tapi  aya ogé jurupantun anu séhat jagjagwaringkas, socana normal. ”

Asha    : “ Tadi bapa nyebatkeunaya pasaratan lahir batin dina carita pantun, naon bae éta the enya?“

Windy : “ Pasyaratan lahir biasana mah mangrupa sasajén rupaning: kadaharan, inuman, bubuahan, roko, jeung parupuyan. Ari sasajén parawanteni kayaning kadaharan bubur beureum – budar bodas, tumpeng, tangtang angin, bakakak hayam, endog, béas, jeung sabangsaning beubeutian. Sasajén nu mangrupa inuman, saperti: cai herang, cai kopi, rujak cau, rujak roti jeung dawegan. Sasajén nu mangrupa roko kayaning: surutu, roko bodas, salémpéng bako, tékték, jeung 7 rupa kekembangan anu diasupkeun kana jero bokor kuningan nu geus dieusi cai. Bubur beureum jeung bubur bodas ngalambangkeun asas lalaki (bodas, Dunia Atas) jeung asas kawanojaan (beureum, Dunia Manusia). Sangu tumpeng anu di jerona aya endog jeung kentang ngalambangkeun gunung nu mangrupa poros kosmos (axis mundi) anu nyambungkeun dunya manusa jeung dunya luhur. Tangtangangin anu wangunna segi ioat ngalambangkeun opat arah mata angin di jagat raya anu baris nangtukeun ayana mandala. Bakakak hayam bodas ogé ngalambangkeun dunya luhur. Endog ngalambangkeung ayana awal kahirupan jeung mangrupa bibit pagawéan anu bakal karandapan ku sakabéh manusa.
---
Béas ngalambangkeun hal atawa perkara anu ngalantarankeun manusa bias hirup. Duit récéh ngalambangkeung harta kekayaan (dunyabarana). Beubeutian (ubi jalar jeung ubi kayu) ngalambangkeun lalaki jeung awéwé. Kakacangan lambang awéwé, sedangkeun roko, surutu, jeung tiwu ngalambangkeun lalaki. Gula batu (bodas) jeung kopi (hideung) ngalambangkeun asas lalaki jeung awéwé ti dunya luhur jeung dunya manusa. Daun cau ngora ngalambangkeun pasti maotna manusa jeung kahirupan anyarna di dunya luhur. Dawegan anu dipolongoan terus diasupan tangkal hanjuang, disurahan ngahijina asas lalaki jeung asas awéwé, dunya luhur jeung dunya manusa. Tah, hadirna dunya luhur jeung dunya manusa téh mangrupa sarat kasalamétan, karahayuan, kasejahteraan, jeung kasuburan. Ayana 7 rupa bungbuahan jeung 7 rupa kekembangan disuarahan minangka ayana tujuh urang pohaci nu nyaosan kabutuh pétani. Éta tujuh pohaci atawa widadari téh ngawakilan cai, paré, daging, buah, laut (uyah), tuak, miras, jeung lalab - lalaban nu jadi kabutuh poko masarakat tani pikeun hirup terus salamet di ieu dunya. Lian ti éta aya deui sasajén séjén mangrupa parukuyan, pangradinan, jeung panyinglar.”

Cumi   : “ Kok aya pasaratan lain nya”

Windy : “ parukuyan atawa parupuyan, nyaéta alat nu mengrupa wadah pikeun meleum menyan atawa dupa. Lamun éta menyan dibeuleum haseupna kaambeu seungit. Hal éta téh disurahan minangka hiji medium indrawi nyambungna dunya manusia jeung kosmologi dunya luhur dina system kepercayaan dina jaman anu tangtu. Haseup menyan the mangrupa hiji alat nu dianggep bias manggil para dewa, batara, hyang, malahan paranabi, paramalaikat, paraarwah raja supaya turun ngahadiran pagelaran pantun nu rek dilalakonkeun. Éta sakabehna aya dina rajah carita pantun seperti nu nyamuni dina ungkara “bul kukus mendung ka manggung” . pangradinan mengrupa tempat pikeun nendeun alat-alat kecantikan tradisional keur parawanoja, seperti minyak kelapa, minyak seungit séréh, jambé, kembang eunteung jeung sisir, dihartikeun minangka sasajeun keur dunya luhur anu miboga asas kawanojaan, bias jadi keur parapohaci jeung sunan Ambu. Éta sasajén the mangrupa gejala kepercayaan primordial agama asli di Indonesia, sedangken system kepercayaan anyar, hindu-budha tantra hadir dina ungkara rajah. “
---
Soleh   : “ teras teras lamun pasaratan batin na the naon?”

Akbar  : “Ari nu disebut pasaratan batin nyaéta pasaratan anu kudu dicumponan ku jurupantun saperti tirokat atawa puasa anu lilana antara 3-7 poé saméméh pagelaran mantun. Ieu hal téh gumantung kana kadar karamatna carita pantun nurutkeun anggapan juru pantun.
Cumi   : “ Oh jadi kitu enya, mani serem pisantapi nyieun urang panasaran. Teras carita buhun kan carita nu tos lami pisan nya bu, sajarah na the kumaha?”

Windy : “Aya anu boga anggapan yén carita pantun téh gelar dina abad ka-14. Demi anu jadi alesannana lantaran dina carita pantun umumna nyabit-nyabit kaayaan Karajaan Padjajaran. Éta pamanggih téh aya anu ngawada (nolak) lantaran aya carita pantun anu geus gelar jauh saméméh ngadegna Karajaan Padjajaran. Anu jadi alesanana, dina carita Pantun Ciung Wanara anu dicaritakeun téh Karajaan Galuh jeung carita pantun Lutung Kasarung anu dicaritakeun
téh Karajaan Pasir Batang. Ari carita pantun anu kamashur téh aya bagian anu disebut rajah, aya bagian anu dicaritakeun, aya bagian anu dipagunemkeun, jeung aya bagian anu di haleungkeun. Umumna rangkay carita pantun téh angger bae kitu. Dimimitian ku rajah pamuka, ditema ku mangkat carita, nataan karajaan jeung nu boga lalakon,di dinya tuluy ngalalakon.

Cumi   : “ Di desa ieu the masih aya nu sok ngayakeun pagelaran mantun teu bu?”
Windy : “ Aya da urang mah sok ngayakeun pagelaran pikeun ngelestarikeun budaya sunda”
Cumi   : “ dimana? Dimana? “
Windy : “ leuwih alus maraneh ulah ningali, da maraneh mah can mahi umur:”
Asha    :” enya anggeus atuh nya bu, urang bade mulih:”
Cumi   : “ Hatur nuhun infona”






Iklan (oreo afika)

“Asha,rokhimah dan windy “

Cumi : “Eh hayu atuh urang téangan dimana diayakeunana anu rek mantun téh!

Soleh : “  Astagfirullah….  ulah atuh bisi kunanaon.

Asha : “ Tu tingali aya naon di ditu.”

Asha, Cumi, jeung Soleh Icing-Icing ningali aya anu pagelaran mantun.

(Maranehna liat Juru Pantun jeung aya anu kasurupan)


SE : ( Tembang Juru Pantun )













---
*Ket: SE= Sound Effect

QUIZ :

1.       Sebutkeun pasaratan lahir dina pagelaran pantun!
2.       Naon anu dimaksud parukuyan ?
3.       Sabaraha lami pagelaran pantun téh di ayakeun?
4.       Carita Pantun téh  geus aya ti abad baraha?
5.       Saha waé tokoh-tokoh anu ya di Box Office Cumi Kepo Carita Buhun?

Jawaban      :
1.       Sasajén rupaning: kadaharan, inuman, bubuahan, roko, jeung parupuyan. Ari sasajén parawanteni kayaning kadaharan bubur beureum – budar bodas, tumpeng, tangtang angin, bakakak hayam, endog, béas, jeung sabangsaning beubeutian. Sasajén nu mangrupa inuman, saperti: cai herang, cai kopi, rujak cau, rujak roti jeung dawegan. Sasajén nu mangrupa roko kayaning: surutu, roko bodas, salémpéng bako, tékték, jeung 7 rupa kekembangan anu diasupkeun kana jero bokor kuningan nu geus dieusi cai.

2.       Alat nu mengrupa wadah pikeun meleum menyan atawa dupa. Lamun éta menyan dibeuleum haseupna kaambeu seungit.

3.       Bada Isa nepi ka Subuh.

4.       Abad ka-14.

5.       Cumi , Soleh ,Pak ReTe ,Asha ,jalma kasurupan ,Juru Pantun, Ima, nini-nini, Bu Rete.

0 komentar: